måndag 7 september 2009

Avslut och avsked


I går kväll kom vi på att vi måste få ett avslut på husvagns-säsongen. Jag gjorde en vegogryta (recept Hälsa nr. 9), vilket kompletterades med stekt bacon. Denna måltid intogs med den tillfälligt hemmavarande sonen i husvagnen och det var supermysigt, otroligt gott... men vemodigt.

Det här är ingen matblogg, men man ska ju äta varje dag...

Jag har problem med avslut och avsked. Att ta farväl av sommaren är speciellt svårt och ännu har inte sommarstugan fått det definitiva avslutet eftersom jag ännu tänker sitta där och dingla med benen på bryggan. När ska jag hinna med det? Dessutom säger sonen att han ska flytta till huvudstaden och lägenheten där denna vecka, vilket betyder avsked. Kan tänka mig att det finns många andra som lider av samma dilemma... Men, hösten är ju underbar, jag vet!

5 kommentarer:

  1. Jag har oxå så svårt för att bryta. Speciellt svårt för att bryta ledighet för att börja jobba, svårt att gå från det fria till det mer strama, inrutade. Gillar hösten mycket så det är inte det som är problemet utan att jag har inte samma frihet längre. Men det finns mycket att glädjas över framöver...))

    SvaraRadera
  2. Det kan nog vara svårt med avslut och avsked, men så länge det inte är för evigt så går det ju an !

    SvaraRadera
  3. Det där såg riktigt smarrigt ut! Vi beklagade oss i lärarrummet idag att matlagningen går en på nerverna när man inte vet vad man ska laga.
    På Stundars skulle jag också ha velat vara, fina bilder du har därifrån :)

    SvaraRadera
  4. den där grytan ser smarrig ut. vad är det i den?
    vissa avsked o avslut är värre än andra. jag har till exempel inga problem med att vintern tar slut, men när semestern (eller den oavlönade ledigheten i mitt fall) går mot sitt slut känns det alltid riktigt, riktigt eländigt.

    SvaraRadera
  5. I grytan finns squash, aubergine, paprika, lök, vitlök, krossade tomater, olivolja och kryddor som spiskummin, kanel och socker! :o)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.