torsdag 29 oktober 2009

Något fint


Nu har jag sett att Gustavsbergs Porslinsfabrik har återupptagit Prunus, som är en av Stig Lindbergs mest populära dekorer. Den tillverkades tidigare åren 1962-1974 och ja, det var då som serien köptes till mitt barndomshem. Nostalgi! Nu har jag inte tänkt samla på dem, men jag måste snoka extra när jag åker till föräldrarna nästa gång - se hur många koppar som finns kvar.

Men till något annat. Jag har fått denna utmärkelse! Tack Livet här och nu-AKH för det. Man känner sig riktigt flott och med citat därtill!

En vacker kvinna behagar ögat
En god kvinna behagar hjärtat
Den första är en juvel- den andra en skatt

Nu finns det många jag kan ge denna vidare till, men jag tänker speciellt på Tankar i Haga och den kvinna som ligger bakom den bloggen. För tio år sedan när jag började snickra hemsidor fanns hon där, även när jag började blogga (på egna sfärer) i dess begynnelse. En påminnelse till henne att jag inte har glömt henne! ♥

4 kommentarer:

  1. Grattis till utmärkelsen! Den passar dig riktigt bra tycker jag !
    Koppen är också fin. Det är ganska roligt det där när när man får känna återseendets gläje -gammalt som kommer igen.

    SvaraRadera
  2. grattis till utmärkelsen!
    jag tror inte jag sett den koppen tidigare, den är fin! är det en kaffeservis eller finns det mattallrikar också?

    SvaraRadera
  3. Mig veterligen är det bara kaffeservis. I varje fall hade vi så i mitt hem. Måste dock erkänna att jag inte skulle ha valt den själv, men som K skrev är det återseendets glädje. Tänk att en kaffekopp väcker minnen! :o)

    SvaraRadera
  4. Men du kan inte ana hur glad du gör mig med dina ord, tack snälla för denna gåva och för all värme och vänskap som vandrat mellan oss genom åren.

    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.