tisdag 20 oktober 2009

Smått o gott

I mitt tidigare inlägg nämnde jag att jag brukar plocka stenar i Medelhavet åt mina elever. Man vill ju ha något minne med sig. Åker man till Turkiet är armband roliga att ge och jag har gett dem i omgångar. Nu fanns vare sig stenar eller armband och därför har eleverna fått snäckor med borrade hål, som man kan sätta band i. Vi hittade en underbar affär i Valldemossa som heter "Lovely Mallorca". Oj, oj. Där fanns ljus och hjärtan och änglar och allt man kan önska sig. Jag köpte änglar och hjärtan så att det räcker och blir över åt alla små människor jag har att göra med. :o)



Dessutom fanns det flera affärer med små textilier och broderat. Där hittade jag många små raringar som bilderna nedan ger smakprov på. Tänk vad man samlar på sig!

Samlar på sig ja... Ta t.ex. knappar. Jag har en stooor glasburk full och när ska jag använda dem alla? Nu har mannen städat och organiserat om i förråden där ute och han kom in med min saliga svärmors knappar, som jag nu har förvarade i den nyinköpta knapplådan. Om gamla knappar kunde berätta...



9 kommentarer:

  1. Ja visst samlar man på sig aldeles för mycket men det är ju så roligt med allt det vackra som finns ute i världen som t.ex de vackra broderierna du hittade. Jag har också mycket gamla vackra knappar sparade.

    SvaraRadera
  2. Ja detta var mycket smått och gott !
    Alltid behövs något ;o)

    SvaraRadera
  3. Vad fina saker du hittade i affären! Men knappar kan alltid vara bra att ha!! I dag fick jag äntligen de som jag hade beställt till jobbet och väntade på redan i augusti ;o)

    SvaraRadera
  4. jag kan tänka mig att dina små raringar tycker det är roligt att du är tillbaka, i synnerhet som du hämtat så mycket fint med dig från resan!
    den där sista raden om knappar och mammor var så träffande!
    välkommen hem!

    SvaraRadera
  5. Hej så fina grejer! Min mormor hade så mycket knappar när hon levde, men ingen idag vet var de är. Synd jag skulle vilja ha dem. Man kan göra mycket med knappar.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Va roligt med sådana fynd utomlands! Man blir säkert ensam om sådana! ;) Lite udda grejer - mitt val!

    Kika in hos mig och var med i utlottningen!=)
    kramar

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vilka härliga semesterbilder du visar i tidigare inlägg!! Det låter som om ni haft en superfin resa.
    Ja, tänk om knappar kunde tala! Vilka historier vi skulle få höra då.
    Härliga pysselbilder!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig semester ni haft, och så vackra saker du har med dig hem. Hade alla mina knappar varit pengar hade jag varit miljonär flera gånger om nu. Jag har gamla fina knappar som min mans farfar hade när han var skräddare, borde göra nåt av dom så dom syns, nu ligger dom bara i en gammal burk.

    SvaraRadera
  9. Vilka fina änglar du köpt, jättesöta! Fin låda till knapparna, härligt med ordning så att man lätt hittar och kan använda det man har! Härliga semesterbilder!
    Ha en härlig kväll och hoppas du har det lite lugnare på jobbfronten nu än tidigare i höst!
    Kram Anna-Karin
    livetharochnu-akh

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.