lördag 5 december 2009

Julkanin och julänglar

Det bästa med bloggande är att man delar med sig av idéer bloggare sinsemellan. För en tid sedan hade den underbara Kära nån ett inlägg om Maileg bandlådan som hon hade införskaffat och när jag råkade befinna mig i den affär som säljer dylika band frågade jag om man kan köpa lådan. Javisst, om man ställer sig i kö tills den blir tom på band! Det dröjde inte länge innan jag fick ett mail och var välkommen att köpa min egen. Tack för tipset!
 
Jag tycker att min Mailegkanin är en riktig julkanin. Han liknar värdparet på Lyckoslanten vad gäller outfit. Här går man kring i rutiga, randiga, prickiga och blommiga flanellpyjamas och en flanellpyjamas står rätt högt upp på julens önskelista. Bra med en hjälpreda. I går kväll när jag såg Idol, sydde jag klart tre prinsessänglar (jag har nämligen gett bort fyra nu). Här står en ljus och en mörk. Den tredje får presenteras i ett senare inlägg. Hon ska få flytta in i mitt kök.
 
Vi firar självständighetsdag här i morgon och då ska jag ha en inspirerande dag har jag tänkt! Ha en skön helg!

8 kommentarer:

  1. Så kramgo julkanin du har och änglarna är ju jättefina. Jag fantiserar att efter jul skall jag prova på och sy en Tilda...nja får se om det blir av :)
    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Kaninfina*** Du är så pysslig och har massor på G. Jag har tappat farten lite nu eftersom det har hänt lite i vänkrestsen men ska väl snart vara på banan hoppas jag. Det är attans så mycket energi går åt till annat. Jag gillar det du syr och skriver. Smart med bandlådan.
    Kram annika

    SvaraRadera
  3. Så fin kanin! Pyjis är härligt att mysa runt i, det gör jag och Mini också. Du är så fantastiskt duktig på att sy! Kul!
    Ha en skön kväll!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  4. Hej! Vilken fin blogg du har. Roligt att hitta den.
    Önskar dej en skön 2:a advent.
    Kramisar Birgitta

    SvaraRadera
  5. Det var verkligen en bandlåda värd att vänta på!
    Trevlig julkanin och vackra änglar, jag undrar hur många det blir :)
    Flanellpyjamas är bäst ! :) Ha en bra självständighetsdag och andra advent!

    SvaraRadera
  6. Det var en fin låda. Jag har mina band upprullade på gamla spinnrockrullar. Så fina dina prinssesor är. Du syr så fina saker tycker jag, hur hinner du med allt.?
    kram Kristina

    SvaraRadera
  7. Vilken mysig kanin!
    Gillar hur du piffar till dina bilder med texter och figurer, jättefint!

    Hoppas du haft en riktigt skön dag!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.