fredag 18 december 2009

Jullov

Så blev det jullov och det brukar ta en stund innan man kan ta det till sig. Senaste dygnet har varit aningen intensivt med julfest och nattvak och därför börjar jag med att vila en stund.  Jag tycker att vi hade en fin julfest med bra program. Oj, va' mycket ringdans det har blivit på sistone. Bra för gumman att ta sig en svängom. I kväll är jag bjuden på konsert. Det är  min svåger och sjuttio andra skönsjungande herrar som bjuder på julkonsert i Trefaldighetskyrkan. Då får man hoppas på en ökad dos av julstämning.
 
Det är omöjligt att göra ett bra collage av den där slöjdutställningen.  Här får ni mest se elevernas tildaprodukter. Annars hade jag placerat produkter längs alla väggar och mitt i klassrummet och allt det där tänker jag inte utsätta er för.  Nu ska vi försöka njuta av fredagskvällen I morgon är planerna att jag ska få det här hemmet på rätt köl igen.  Det är uppmuntrande att läsa det fina citat (gör sig bättre på finska) som jag fick av en vän i går:
"De saker som vi upplever som svagheter
är de samma som gör en människa älskvärd
- för perfektion är svårt att älska." 
 

8 kommentarer:

  1. Det bev en fin julfest och du hade trevligt nattvak :)
    Ja nu ska vi njuta av jullov! Här ska det också börja städas i morgon + att jag måste på en hel del ärenden.
    Njut av julkonserten!

    SvaraRadera
  2. Ønsker deg en flott juleferie, jobber fram til og med julaften så jeg misunner deg at du kan begynne allerede nå :)
    Likte sitatet ditt, noe å tenke på
    Ha en flott adventshelg

    SvaraRadera
  3. Vilken fin utställning ni har haft!
    Skulle varit trevligt att se den live!

    Ha ett riktigt skönt jullov!
    (Börjar ju bra!)
    V.

    SvaraRadera
  4. Vilken fin julfest! Vill önska dig en god jul och en skön ledighet!
    Kram Anna-Karin
    hemochting

    SvaraRadera
  5. Ååå så sönt med jullov! Vilka fina grejer på utställningen, kan gärna se mer.

    Synd att man inte kan finska, en versen var bra på svenska också.
    Trevlig helg på dig.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  6. Ja men visst är det sant. Allt som är perfekt är trist tycker jag. Så roligt att gå på skönsjung! Fina bilder du visar! Må gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Det var en riktigt fin julfest:) Jätte mycket folk också. Ha ett skönt jullov!! Här hemma hos mej har jag en pojke som njuter av att få ha ledigt, och syrran måste till skolan imorgon(lördag).

    SvaraRadera
  8. Jättefina saker ni gjort, och vad roligt att ni ställer ut! Det är inte lite arbete med det heller. Men roligt för föräldrarna att se vad som tillverkats under terminen...och det syns nog vem som varit den den inspirerande läraren :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.