lördag 12 december 2009

Lucia

Va glad jag blev över att Erik vann Idol! Det är nästan det enda tv-program jag har sett i höst. Nu  är det en ny dag och jag har tagit fram min Lucia, som står och lyser upp frukostbordet. Och äntligen har jag en julstjärna och en amaryllis i köket också. Vi firade Lucia i skolan i går och det var vackert och stämningsfullt! Jag hade svårt att hålla tillbaka en och annan tår. Idag ska jag ta en promenad till skolan och fixa  en hel del "pappersarbete" och annat som väntar på mig.  Det är endast sex dagar kvar till jullov nu. Hoppas att ni alla får en fin Lucia och tredje advent i morgon!
"Var rädda om er, se till att ni släcker ljuset när ni lämnar rummet, 
då får ni en roligare helg". - Ernst Kirchsteiger 

11 kommentarer:

  1. calle var faktiskt min favorit i idol, men jag är övertygad om att det kommer att gå bra för honom också utan segern.
    vore så mysigt att få se en riktig lucia detta år. kanske jag borde lägga fram luciakronan och se om svärdottern förstår vad jag är ute efter ;)

    SvaraRadera
  2. Så stämningsfull hos dig med egen Lucia som sprider ljus på köksbordet :)
    Visst är advent en fin tid och man önskar att alla kan få ta del av julens fröjder och gläds över högtiden som kommer.
    Önskar dig en riktigt skön Luciamorgon! /Bea

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen ett stämningsfullt lucia! Det har börjat dofta saffran här hos mig nu också inför morgondagen! Ha det gott!

    p.s verkligen toppen att Erik vann idol!

    SvaraRadera
  4. Hej! Jo, Erik har varit min favorit länge! Och det gick vägen...fast alla var såå duktiga!

    Mysigt och stämningsfullt på ditt köksbord!
    I morgon är sista basarförsäljningen...
    då är det jullov!
    (för utom en massa beställningar i veckan :))

    Skön luciadag o adventhelg! V.

    SvaraRadera
  5. Ernst han kan han. Mycket klokt sagt! Att släcka ljusen är superduperviktigt.

    Erik var helt enkelt bäst!

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Ja Erik har varit min favorit hela tiden också.
    Luciamorgonen var så stämningsfull! De första julkänslorna kom faktiskt och det var så skönt att få sitta och njuta en stund.
    Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  7. Missade finalen då vi hade julfest. Gud vad skönt med Jullov! Önskar dig en fin lucia.
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  8. Mmmmmmm, han är för god den killen!

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  9. hejsan
    vilken mysig blogg du har , visst var det spännande på idol, jag hejade oxå på Erik
    kram/Jeanette

    SvaraRadera
  10. Det ser mysigt ut hemma hos dig. Skönt att höra att det är fler som inte pysslat och fixat så mycket inför julen. Jag ska nog ta tag i det nu.
    Kram annika

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.