lördag 30 januari 2010

Blommigt och vitt

Denna dag bjuder på kyla, som vi har blivit så vana vid denna vinter. Jag har längtat efter att få fotografera i dagsljus, men dagens bilder bjuder på aningen mycket ljus.
Bilderna visar något av det vita och blommiga som jag har dekorerat Chippendale möblemanget i vardagsrummet med.
Det är rätt sällan vi sitter här. Det händer när vi njuter av brasa i öppna spisen eller klinkar vid pianot. Kanske några divaner kommer hit när tiden är mogen.
I soffan finns en ny Carpe Diem kudde.
Likaså fick "stolen i hörnet" ett Carpe Diem överdrag. Det här är en av de många extra stolar som hör till köksbordet. Nu ska jag sätta mig vid köksbordet och njuta av en lätt lunch - nu när jag fick sällskap för en stund. Önskar er en skön lördag!

9 kommentarer:

  1. Ljuset ja,å så härligt med detta ljus minsann!

    Ha en underbar Lördag.
    Linda

    SvaraRadera
  2. Åh så underbart det är med ljus jag håller med. Jag har också tagit fram lite blommigt. Har ju vitt i TV-rummet i vanliga fall men nu är det romantiskt vitt med rosa rosor och gröna blad. Ska visa bilder på det. Gillar verkligen dina kuddar. Du har så mysigt i den där hörnan, där skulle jag trivas med en kopp kaffe!
    Ha de så gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  3. Jag har länge funderat på att ta fram mina blommiga kuddar till soffan.Jag får nog snart göra slag i saken. Fatet på fot med glaskupan känner jag igen, det finns i mitt vardagsrum också :) Dina väggord är så trevliga och passar bra där ovanför soffan.

    SvaraRadera
  4. Vad ljust och fint du har det!
    Gillar kuddarna! Ska byta mina röda ( :\ )
    när jag återvänder efter helgen!
    Här i mitten av grannlandet var det också -18 i morse! Brr!

    Skön helg i soffhörnet...;)

    SvaraRadera
  5. Åh så ljust och fräscht det har blivit här! Mycket vackert rum och läckra kuddar!
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  6. Så fint och romantiskt det ser ut! Kram Camilla

    SvaraRadera
  7. Att få till det rätta ljuset i bilderna den här årstiden är verkligen svårt och man får passa på mitt på dagen och i bästa fall glimtar några solstrålar in genom fönstret in på det vackra möblemanget. Skön text - den gillar jag oerhört!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Så fint ni har i vardagsrummet, vackert med dom blommiga kuddarna. Den Carl Larsson-bården har vi haft i en lägenhet vi bodde, den är så fin. Överdraget till stolen var snyggt, något liknande ska jag försöka sy.
    Må så gott
    Goa kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Säkert avkopplande och skönt att sitta där i soffhörnet:).
    Ängeln som du har på bordet såg jag många av på Forma mässan i Helsingfors i går.
    I dag är det lite varmare ute så det går att ta en promenad, själv kan jag inte det ännu för mitt skavsår:(. Men det börjar bli bättre.
    Skön söndag eftermiddag!
    Maj-Gun

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.