måndag 4 januari 2010

Överraskningsresan

Hmm... Nu har jag kommit hem efter en intensiv men trevlig resa. Överraskningsresa kan man kalla det hela eftersom syftet delvis var att fira en ovetande väninna, som fyller mycket jämt. Hon läser min blogg - därav det hemlighetsfulla i förra inlägget. Bilden ovan togs från hotellet. Ja, var finns det? Jo surprise, surprise... Scandic Infra City utanför Stockholm! Jag lurades inte för åker man bil ner till Åbo och båten över till Stockholm tar det två tredjedels dygn. Bilderna är inte de bästa!
Jubilaren blev väldigt överraskad och glad, vilket var meningen. Hennes underbara döttrar hade jobbat otroligt mycket för att festen och vi tretton närvarande skulle få en trevlig kväll. Buffén var otrolig, likaså tårtan, som dekorerades aningen kul.
Måste ge yngsta sonen en eloge för att han orkade med mig och fadern dessa tre dygn, av dem två hela dagar shopping i Stockholm. Det märks att han har gjort praktik med åldringar och det är tur. Hoho! Han fixade allt från pausgymnastik till att kolla så att jag inte rusade in i någon butik med min limefärgade bilnackkudde i hårsvallet i Gamla stan. Ja, listan kan göras ganska lång. ;o)
Nu är man aningen trött och det finns en hel del att packa upp här. Det har shoppats kläder (mest åt sönerna), ljuvliga Tildatyger på Panduro och en del inredningsdetaljer.  Men så härligt det är att vara hemma igen!

13 kommentarer:

  1. Det låter som en jättefin resa och roligt med överraskningar! Jag riktigt känner hur mysigt det är i Gamla Stan och att få botanisera bland inredningsbutikerna i Sverige skulle verkligen vara super..:)snart ses vi igen!

    SvaraRadera
  2. åh, hade varit kul att strosa i gamla stan med dig...
    nog är det väl så att våra gamla talesätt inte är tagna helt ur luften. det bästa med alla resor är att få komma hem igen efter en lyckad frånvaro! kram!

    SvaraRadera
  3. Borta bra men hemma bäst!
    Verkar som att ni haft en rolig resa :o)

    God fortsättning!
    Vivan

    SvaraRadera
  4. Det var en rolig tripp ni varit ut på.Så roligt att få ha med sonen också.Lite shopping i Stockholm skulle inte vara så dumt :)
    Ja nu närmar det sig så nu får vi verkligen ta vara på de två dagar som vi har kvar!

    SvaraRadera
  5. Låter härligt - ett minne för livet!

    Shopping i Stockholm är aldrig fel :)

    Åsa

    SvaraRadera
  6. Vilket härligt litet äventyr! Underbart att åka iväg och överraka någon så där, jag är säker på att hon fick ett fint minne av sin födelsedag.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  7. Oj, vilken härlig överraskningsfest! Bakom den ligger en massa planering att få ihop alla gästerna och jubilaren. Undrar om jubilaren fick veta ngt i förväg :) Det blev säkert ett trevligt minne för henne!
    Jag småler när jag läser: ´praktik med åldringar´ hi, hi..
    Ser framemot vad det blir av dina tyger - spännande!
    Må gott! Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig överraskingstripp ni varit på!
    Trevligt med shopping i Stockholm, men som du säger...alltid lika skönt att komma hem!

    Ha det gott! Kram kram!

    SvaraRadera
  9. Vilken fantstisk överraskningspresent ni gav henne. Hon måste ju ha blivit hur glad som helst. Mysigt att ha med sig sonen också.
    Shopping i Stockholm är aldrig fel. Vi åker ibland dit på lördagar. Från oss tar det ca 2 timmar och kostar 100-130 kr t o r om vi åker samma dag. Då kan vi shoppa och äta en god lunch. Bussen går hem kl 17 så man har kvällen kvar.
    kram annika

    SvaraRadera
  10. ååå så mysigt och roligt och alldeles underbart att göra en miniresa. Förstår om vänninan blev överraskad och glad.
    Hoppas du hittade fina tyger.
    kram Kristina

    SvaraRadera
  11. Underbara bilder du har i Bloggen.
    God Fortsättning på 2010.
    Hoppas du hinner göra det du tänkte 2009 men inte hann med, så du slipper ha det över dig 2011 :o)
    Karin //

    SvaraRadera
  12. Vad kul ni verkar ha haft!!
    Vilken resa!!!! Jubilaren måste ha varit mer än nöjd!! Kul överraskning!
    Ja, det är kul att resa, men ännu skönare att komma hem! Så brukar jag också känna!
    Ha det så bra!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  13. Jubilaren det är jag det och jag kan säga att jag blev mycket överraskad och otroligt glad när jag kom hem efter kidnappningen. Käraste vännerna och mina härliga barn som lagat den goda maten och "bröllopstårtan". Minnena från den kvällen har jag lagt på den finaste platsen i mitt hjärta.
    Kram Lena

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.