torsdag 11 februari 2010

I hjärtans tider

Trevligt att ni tittar in även om jag inte hinner göra det själv. Om jag får någon ledig stund mellan mina planeringar, vill jag gärna pyssla en stund. Det är en fin avkoppling för mig.
 
I det senaste Tildahäftet fanns mönster på hjärtan med flera band och tyger i olika färger. Jag skulle sy ett sån't, men lät bli när jag tyckte det blev för brokigt. I stället sydde jag två Carpe Diem - Fånga dagen hjärtan.
Nu till helgen inviger jag duken med broderat hjärta. Den får ni säkert se mer av senare. Som jag tidigare har nämnt är jag inte förespråkare för kommersen kring Alla Hjärtans dag, men väldigt svag för pysslet, temat, choklad-, marmeladhjärtan och bakelser - ja allt som har med hjärtan att göra - året runt!
Så vad säger man om alla de engelskspråkiga böcker jag har och som berättar om "Valentine"? Jag är väl nog rätt påverkad i alla fall, speciellt som min egen Valentin har födelsedag den dagen.

14 kommentarer:

  1. Fina hjärtan!! Och duken också, så sirligt mönster.
    Jag är rätt dålig på det här med "vändagen", tyvärr... Finns så många jag skulle vilja uppvakta, så jag låter bli istället. Dumt resonemang :P Man kan ju istället ihågkomma sina vänner då och då utspritt över hela året.
    "Alla hjärtans dag" förknippar jag mer med kärlek och jag har inte en man som kommer ihåg just den dagen, dessvärre.
    Men visst har det blivit en onödigt kommersiell dag, som så mycket annat.

    A-C

    SvaraRadera
  2. Visst sugs man med i firandet av Hjärte-dagen, trots att jag inte är ngn vän av de kommersiella krimskramset som dukas upp i affärerna. Mycket hellre några små ting gjorda med kärlek och omtanke att ge till sina närmaste som betyder mest i livet. MEN, uppskattning bör man visa alla dagar :)
    Söta hjärtan och texten gillar jag så oerhört!.
    Nu har jag ledigt några dagar och skall fundera lite över vad jag vill bjuda på i helgen.

    Tack för dina vänliga rader hos mig!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om hjärtan o så choklad förstås;) Vi får fira lite i förväg på lördan eftersom jag skall susa fram i skidspåret på söndan!!

    SvaraRadera
  4. Så söta hjärtan! Den där duken gillade jag också jätte mycket, väldigt väldigt vacker! Tycker också om hjärtan, formen är så tilltalande. Alla hjärtans dag har jag inga bra minnen av men iår ska jag fira med Mini och då blir allt bara fint!
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Vilka söta hjärtan du gjort. jag är speciellt imponerad av tygtrycket...är det gjort med en stämpel eller?? Den broderade duken är också alldeles underbar!!

    SvaraRadera
  6. Håller med om att det kan bli lite för mycket med alla band såsom det var i Tildahäftet. Dina CarpeD..är jättefina. Ha en trevlig födelsedag med din Valentine. Själv så ska vi fira min födelsedag i morgon med släkt och vänner. Jag fyllde i veckan.
    Kram annika

    SvaraRadera
  7. underbarta hjärtan, ann-lis! jag brukar baka något gott till alla hjärtans dag, och så brukar jag få något smått och gott av gubben, men på annat vis firar vi inte dagen hos oss. ha en skön helg! kram

    SvaraRadera
  8. Underbara hjärtan du gjort!
    Gillar tygtrycket!

    Ha en riktig skön helg!
    Min går i arbetets tecken :)

    SvaraRadera
  9. Brukar skicka kort åt mina närmaste vänner, och så brukar vi baka nåt gott. Men denna helgen kommer barnen att idka hos sin mormor och morfar och vi skall åka ner till hufvudstaden, så vi träffas först på söndagkväll. Men en liten vändagsgåva får de nog ;O)
    Mysiga hjärtan!

    SvaraRadera
  10. Vilka vackra hjärtan :)
    Liite överreklamerad är det nog men som du säger pysslet är mysigt o roligt att skicka kort är det åxå.
    Ha en mysig helg

    SvaraRadera
  11. Jättefina hjärtan! Och duken med det fina broderade hjärtat vill jag gärna se mer av... :)
    Brukar skicka kort till mina vänner och köpa någon liten gåva till de närmaste, annars brukar vi laga något gott att äta eller gå ut och äta. Men nog är det trist att det börjar vara så överkommersialiserat med Alla Hjärtans Dag och andra helger. Tanken bakom försvinner lätt i och med att det bara handlar om att köpa, köpa, köpa.
    Ha en fin helg och Alla Hjärtans Dag, och grattis i förskott till din Valentin! :)

    SvaraRadera
  12. Vackra hjärtan!
    Jag hörde av några små gemensamma vänner att vi har jobbat med samma sorts papper den här veckan :)Någon av dem undrade också om vi känner varandra.
    Ha en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  13. Fint, det broderade hjärtat! Ha en skön helg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.