lördag 27 mars 2010

I påskägget

Nu på förmiddagen ska vi resa några timmar norrut till staden där min lillasyster bor. Idag blir min systerson 10 år och det ska vi fira med tjocka släkten. I ägget finns ett stort chokladägg, men också en sedel. Tidigare har det varit populärt med paket, men nu är det populärt att samla och spara pengar.
I går kväll svängde jag ihop en glad krans åt min syster. Får se om hon hänger upp den eller om hon gömmer den i ett hörn i garaget. I varje fall gillar hon rosa! Ni frågade varifrån jag har köpt de prickiga tygerna som jag håller på och syr av och som jag även har använt här. Nu hittar jag inga hemsidor till de två affärer där jag har köpt dem, men tyget heter Globaltex "Dotty". Det är tydligen designat och tillverkat i England.
För halvannan vecka sedan besökte jag inredningsaffären och litet påsk kom med i kassen. Kanske sätter jag med det här i påskägget till lillasyster också. Ett påskägg behöver ju inte vara ett ägg utan det kan likaväl vara en vacker kasse! Tycker jag, men jag har kanske aningen mycket fantasi... Idag ska jag få en timme eller två för mig själv på stadens torg i staden norröver. Då kanske jag hittar något att lägga i mitt eget påskägg. Det får du i så fall veta sedan. Ha en skön helg!

10 kommentarer:

  1. God Morgon vännen! Så fin krans du har gjort till din syster och påskägget var också väldigt fint! Hoppas att ni får en bra dag med släkt o vänner! Lördagskramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  2. Det var en fin krans! Både din syster och hennes son blir säkert glada för så fina gåvor :)
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  3. Ett påskägg med pengar är inte dumt till en tio-åring. I den åldern har man redan förlorat greppet om vad som roar och intressera i presentväg.
    Söt krans och hoppas den mottas med uppskattning och inte blir utfyllnad i garaget ;)
    Hoppas din dag blir trevlig!
    Spänningen är olidlig...vad kan du månne hitta till ditt påskägg!?
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga presenter! Jag är övertygad om att mottagarna kommer bli super glada!
    Ha en fin helg!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  5. Vilken jättefin krans och jättefin blogg! Hit kommer jag gärna tillbaka! Kram Maria

    SvaraRadera
  6. Verkligen fin krans så visst kommer hon hänga upp den!
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  7. Hoppas att du fick en trevlig dag med kalas o shopping! Önskar dig en skööön söndag! Kram Therese

    SvaraRadera
  8. Det var fina gåvor du hade med dig, så fint påskägg. Och inte hänger din syster den i garaget, jag tror redan den hänger på deras dörr.
    Ha en fin söndag
    Stora kramen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Inte har du för mycket fantasi!!
    Vilka fina gåvor du hade med till din syster och syster sonen. Är säker på att de blev glada.
    Det är alltid roligt med kalas och då träffas släkten.
    Och en väldigt fin början på denna dag fick vi också. Det var fint i kyrkan och barnen sjöng så vackert. Jag var inte alls trött fast vi har ändrat klockan. Ha de bra!

    SvaraRadera
  10. Å vilken fin krans! Jag har också gjort en krans av björkris, men jag saknar såna söta tygdekorationer att sätta i den...Hoppas nu verkligen att din syster inte tycker att den hör hemma i garaget ;).
    Ja slantar går nog hem bättre i den åldern än ett mjukt paket i all fall ;).
    Hoppas du fyndade nåt trevligt åt dig själv också!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.