onsdag 23 juni 2010

Blommor har jag plockat!

"Midsommarnatten plockar jag klöver och timotej, karibacka och ängsull och blyga förgätmigej, blåklockor och violer och sen drömmer jag om dig..." Så lyder visan och åtminstone sju blommor har jag plockat, men under kudden hamnar de nog inte. ;o)
Vilket vackert väder vi har haft här med fina kvällar och solnedgång vid havet! Inför midsommar har jag planterat en massa blommor, sytt någon anka, plockat och fejat. En inspirerande läsordning har jag fått som kräver långt mer än att man sjunger Maja-visor. Allt det där blir så bra när den tiden kommer. Nu ska vi fira midsommar med fortsatt fint väder, med söner som kommer hem och med vänner och släkt vid havet.  Ha en god och glad midsommar du som tittar in här!

17 kommentarer:

  1. Så mycket fina blommor.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en riktigt fin midsommar med familj, släkt och vänner!

    SvaraRadera
  3. Trevlig midsommar till dig o din familj!En riktigt fin bukett.Hälsn Nette

    SvaraRadera
  4. GLAD MIDSOMMAR kommer här från "västerskogs"

    SvaraRadera
  5. Vackra blombuketter du plockat! Jag önskar dig och din familj en riktigt trevlig midsommar vid havet. Hoppas vädret håller i sig som det har varit idag.
    Själv packar jag också väskorna och åker till havet. Skall fira midsommar med familjen och vänner. Kommer att äta gott, simma och bada bastu:O)

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga sommarblommor!!
    Ha en trevlig Midsommar;o)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Visst är Majas visor underbara och dina pionbilder är såå fina!
    Nu blev jag inspirerad att plocka sju sorters blommor. En krans ska det bli till midsommar.
    Jag önskar dig och din familj en riktigt Glad midsommar vid havet!
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  8. Vilda blommor är nog dom vackraste ändå och vilken söt vas du har dem i :O)
    Låter som att ni kommer att få en riktigt perfekt midsommarhelg med nära och kära. Ha det bra! kram Mia

    SvaraRadera
  9. Härliga o stämningsfulla bilder....Önskar dig en trevlig o fin midsommarhelg vid havet! Många Sommarkramar till dig! Therese

    SvaraRadera
  10. Hej.
    Ser att ni har en klarblå himmel, precis som här. Inte så ofta vädret är bra på midsommar, men ibland slår det till. Vilken jättesöt anka, du syr så fina figurer. Och inget är vackrare än ängsblommor på midsommar.
    Önskar dig en Glad midsommar
    Kramar till dig vännen
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  11. Vilka fina blommor tillsammans med ankan!
    Skall också plocka mig en stor bukett och binda blomsterkransar till töserna.
    Önskar dig en riktigt fin midsommar!

    Kramar Monica

    SvaraRadera
  12. pionerna i förra inlägget är alldeles fantastiskt vackra. jag tror nästan jag måste köpa egna snart...
    vilken charmig anka du har sytt. den ser ut att trivas just där :)
    ha en riktigt fin midsommar och njut av alla och allt runtomkring dig! kram

    SvaraRadera
  13. Här var det verklig midsommar känsla i dina underbara bilder!
    Vilket ljuvligt väder vi har fått idag och kvällen till ära, blev det lite smått och gott på terassen i kvällssolen = livskvalitet.
    I morgon blir det båten, havet och goda vänner eftersom vädret ser lovande ut :)
    Önskar dig en riktigt skön och trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera
  14. En härlig midsommar önskar jag dig!
    kram, A-C

    SvaraRadera
  15. En god och glad midsommar önskar jag dig också!

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  16. tack för din hälsning hos mig. Du ska ha en riktigt skön midsommar helg. Vi är samma bransch, men jag tror jag har lite äldre att tas med :)

    Sabi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.