onsdag 4 augusti 2010

På resa

I ett tidigare inlägg berättade jag om sonen som var i Paris. Idag hade jag lunchträff med hans tvillingbror (en timme äldre) och han hade med sig gåvor till mig från sin bror. Det är en kakburk från affären nedan (fotot fick jag låna av sonen).
Jag fick också en bok som han har köpt för rätt dyra pengar på någon vintage bokhandel. Han vet att jag gillar vintage! Far i huset är slängd i språk och säger att boken är en teaterpjäs som hade premiär år 1905, m.m. ;o)
Jag har länge haft ett presentkort på en stor klädaffär i grannstaden. Idag slog jag till och köpte den klänning som jag har provat innan den kom på rea. Oj så mycket trevligare att bära kläder som är nästan hälften billigare! Den klänningen åker ner i min kappsäck nu. Vännerna har bokat en resa  (läs äventyrsresa) och mannen jobbar från tidig morgon till sena kvällen för att hinna med jobbet.  Däremellan pluggar han in fraser på resemålets språk... ;o) Mer om det där sen när det är dags!
Nu väntar jag på vänner som har rest många dagar för att komma hit till mig. Längtar! Hoppas de hinner fram innan jag lämnar landet!

21 kommentarer:

  1. Hej!
    Så omtänksamt och roligt med överraskningspresenter! Du kan ha ett språkbad i franska medan du njuter av småbröden ;)

    Jättefin klänning också, den färgen e en av mina absoluta favoriter...

    Vi skall också på resa snart, roligt att ha nåt att se fram emot!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fina presenter från landet med mest vintage! Och klänningen kunde också komma direkt från modestaden nr 1!! Bra fyndat!

    Ha en fin resa vart den än bär!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Trevlig resa ,ha det riktigt bra,Nette

    SvaraRadera
  4. vad roligt med fina gåvor av sonen, just sådana som han vet att du uppskattar :) Klänningen är väldigt söt! trevlig resa!

    SvaraRadera
  5. Fin klänning, den passar dig utmärkt. Äventyrsresa...oj vad spännande!! Jag blir så nyfiken. Trevlig resa i alla fall!!!
    Söt kakburk.

    SvaraRadera
  6. Hej Ann-Liv!
    So nice pitures. Paris must be a fantastic city, my daughter has been there two times with her frenchclass.
    I wish you a lot of fun with your friends, have a god time :O)
    Michaela

    SvaraRadera
  7. Vet du vad min första tanke var? jo: vart i sjutton skall du resa nu? ha,ha. Det är ju alltid intressant när nån skall på resa för det betyder ju att man kan få se en del foton. Jag önskar dig verkligen trevlig resa.
    Fotot din man tog på gammaldagstorget som du skickar nångång så måste du få min adress till. Har tänkt sätta in bloggadressen men jag måste nog ha lite hjälp. Vi hörs.

    SvaraRadera
  8. Vilka snälla söner du har som tänkt på precis det du gillar, mycket omtänktsamt!
    Klänningen var jättefin och färgen gillar jag skarpt. Det är förstås extra roligt när du fyndat den.
    Må så gott!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  9. Vilka rara söner du har! Jättefina presenter.
    Och klänningen var jättefin!
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  10. Åh, vilken mysig butik din son besökt! Paris skulle vara spännande att åka till någongång!
    Fin klänning du fyndat!
    Nu får vi passa på att njuta som bara den under sommarlovets sista dagar!
    Kram Sari

    SvaraRadera
  11. Så snällt med omtänksamma söner :O) Och oj vad ni flyger och far. Ha så kul igen!

    SvaraRadera
  12. Vilka mysiga söner ni har...så omtänksamma om sin fina mor...vet vad hon gillar.
    Så nu är det dags för en liten tripp ;0)
    Ha det så gott på Äventyret

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  13. Var kan man köpa såna fina kläder? Såg massor jag gillade på hemsidan :)

    SvaraRadera
  14. Så fina presenter du fick från sonen, extra roligt att det är köpt i Paris. Supersnygg klänning, den kommer du passa bra i. Ha en härlig resa.
    Stor kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  15. Så gulligt av din son med små presenter :)
    Så vacker klänning med ett utsökt broderi på oket.
    Hoppas ni får en trevlig resa med mycket nöje, sköna upplevelser och god mat!
    Kram / Bea

    SvaraRadera
  16. Så härliga presenter så fint av din son!
    Klänningen är underbar och jag gick in på länken för att kolla i butiken. Oj så mycket fint skulle kunna köpa precis allt :).
    Ha en underbart spännande resa!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  17. Nu blir jag ju riktigt nyfiken då du skriver så kryptiskt! Vilken fin klänning och fina presenter! Du har mycket roligt på gång, du :)

    Ha det skoj!

    SvaraRadera
  18. Vad trevligt att komma ut på en resa. Kanske är det till varmare klimat där den fina klänningen gör sig bra?
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  19. Hej, vad mysig blogg du har, här lägger jag till mig som följare.
    Grattis till att ha fått köpa tvillingarna från Torsebro!

    Susanne

    SvaraRadera
  20. Hallojsan vännen!

    såå spännande med en liten tripp utomlands..och med denna underbara kläning kommer du att göra succé!!

    Ha det gott! Kramis Sanne

    SvaraRadera
  21. Hej vännen!

    Vilka fina presenter från Paris! :) Trevligt med så omtänksamma barn. :) Och vilken mysig butik. Jag lägger namnet på minnet eftersom vi här hemma pratar om en tripp till just Paris nästa år. :)

    Jättefin klänning! :)Och vad spännande med resa. :)Ska bli roligt att läs aom här på bloggen. :)

    Ha en fin helg och sköt om dig! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.