söndag 28 november 2010

Mistel från Gamla stan

Ja, jag fick uppleva julmarknad i Gamla stan. Där var det väldigt stämningsfullt med snön och allt det vackra! Jag köpte bl.a magiska mistlar och en av dem är nu lyckligt hemma på Lyckoslanten.
Vilken tur att man var försedd med varma kläder! 
Det behövdes för en heldag i Gamla stan...
... och längs Drottninggatan, som var så fint pyntad med ljuskronor. 
Mina följeslagare hade obetalbart tålamod! ;o)
Några bilder från vännernas vackra hem och ett stort tack
till alla i familjen för allt gott som vi blev bjudna på!
Nu väntar mycket jobb, men i sinom tid besök hos alla som gjort
vackra inlägg i helgen! Önskar dig en fin början på adventstiden!

22 kommentarer:

  1. Hej vännen vad mysigt det låter med julmarknad i Gamla stan, förstår att det var kallt men att det fanns mycket vackert att njuta av! Må så gott i veckan kram från Maria

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Vilken lycka att få ta del av julstämningen i Gamla stan - mysigt i bild! Var det lika kallt där som här?
    Vackert hem du gästat.
    Ha en fin arbetsvecka!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Åh, det var säkert en fin upplevelse att få gå på julmarknad i Gamla Stan. Vilken vacker mistel du hittade. Men är det inte en sån man skall hänga i dörröppningen och kyssa den man möter under den? I så fall har den nog hamnat litet fel nu :)

    Hoppas helgen har varit fin! Kram

    SvaraRadera
  4. Häftigt med en äkta mistel. Och vilken ljuskrona!

    SvaraRadera
  5. En vacker vardag: Misteln i fruktskålen köpte jag åt vännerna och den och min mistel ska nog hängas i en dörröppning... ;o) Spännande!

    SvaraRadera
  6. Vad härligt med äkta mistel! :)

    SvaraRadera
  7. Mistel som är så vackert. Man kan stå under den också och få en julpuss. Vackert hem vännerna har en likadan köksö har min son i sitt nya kök.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig helg du haft, roligt och få se bilder från Stockholm. En mistel var ett bra köp, så fint och pynta med. Kanske kan bli en och annan puss också..hihi
    Varm kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Förstår att det var mysigt i Gamla stan. Så snyggt det ser ut hos era vänner.
    Ha en bra start på veckan.
    kram

    SvaraRadera
  10. Julmarknad i G.a Stan = Ett måsteUnderbart verkar det ha varit trots kylan. Ska ge mig ner & kika i veckan efter jobbet, misteln har stor vill-ha-faktor =) Må gott!

    SvaraRadera
  11. Jag förstår att du fick julstämning i Gamla stan!
    Jag köpte en mistel i Barcelona när vi var dit men den gav jag bort när vi kom hem. Så det finns ingen i vårt hem ännu :)
    Ha en fin jobbvecka!

    SvaraRadera
  12. Lyckans dej som fått uppleva stockholm i julskrud! Magiska mistlar låter intressant ;O) Jag har en som hänger i vardagsrummet, men jag tror inte den är magisk... fast man vet ju aldrig. Ha en bra vecka i kölden!

    SvaraRadera
  13. kanske det är ett besök i gamla stan som krävs för att komma in i rätt stämning i år...
    hördu, ligger inte misteln lite fel nu ;)
    kram

    SvaraRadera
  14. Julmarknad i Gamla stan ser väldigt mysigt ut, lyckans du som varit där!! Drottningatan och NK-julskyltning slår ju det mesta!!

    SvaraRadera
  15. I Gamla stan brukar man få julstämning om inte förr! Lyckliga du och hoppas att misteln för tur med sig ;O)Spännande!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  16. Jag är tillbaks från den mörka djungeln, så du vet. Lämnar ett litet tassavtryck. Ha en trevlig kväll!

    SvaraRadera
  17. Julmarknad i Gamla Stan är supermysigt!
    Lyckos dig.

    :)

    Ta hand om dig.
    stor kram
    linda

    SvaraRadera
  18. Ah, du har varit på julmarknad i Gamla stan det är ju nästan romantiskt det. Vilket vackert hem ni gästat, det ser väldigt elegant ut.
    Kram

    SvaraRadera
  19. Javisst var det otroligt vackert med all julbelysning där! Julmarknaden började samma dag vi var där, men vi hann inte besöka den.

    Verkligen vackert hem ni besökte!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  20. Ser med förväntan framemot helgen o mitt besök i gamla stan ,behöver man långkalsonger på?Nette

    SvaraRadera
  21. Låter som en trevlig helg! Väntar med spänning på fortsatta mistelbilder ;))) Kram

    SvaraRadera
  22. Hej!
    Ni ser ut att ha haft en väldigt lyckad helg och vad fint ni bodde hos era vänner.
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.