tisdag 11 januari 2011

Förlåt Knut!

Knut må förlåta, men vi orkade inte riktigt vänta på honom och Tjugondag. Någon enstaka blomma och ljusslinga kan få vara kvar, men annars blev julen bortrensad tidigare än vanligt i år.
 
Nya långa tändstickor liksom färgglada och blommiga handdukar ersätter juliga tändsticksaskar och handdukar.
Tiden vid datorn är mycket begränsad, speciellt nu vid terminsstart och med många möten på agendan. I morgon kväll ser jag dock fram emot att vår egen pianist kommer hem på besök.

21 kommentarer:

  1. Oj, hjärtat gjorde nästan ett extra skutt av dina bilder med glada färger! De funkar ju som en vitamininjektion utan frukter eller piller;)

    Skoj att få hem sonen på besök,ha det bra!

    SvaraRadera
  2. Håller med om att denna jul på något vis kändes extra lång... Jag har aldrig tidigare städat bort julen så fort heller. Vackra färger som har tagit plats hos dig!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  3. Härliga färger...helt i min smak.
    Julen städades bort i helgen eftersom skolan började i fredags och sen är det fullt ös. Har precis halkat hem med cykeln på isgatorna som innan tövädret var oplogade. Fruktansvärt otäckt! Men ville gå på ett gympapass på Friskis. Ska kolla på Bygglov nu...Karl är en fd elev till mig...kul att se då.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Man börjar med julen tidigt ,det är därför man tröttnat när nyår varit, så tycker jag
    Roligt från första advent och till nyår, hät åkte allt ut nyårsdagen
    Härliga bilder med glada färger
    Ha en fortsatt bra vecka

    SvaraRadera
  5. Jag är helt säker på att Knut förlåter. Speciellt när du ersätter med så pigga och fräscha saker.

    Hoppas det inte är alltför stressigt med den späckade agendan. Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  6. Jag hör nog till samma skara som du ,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Knut får komma hit....här är nästan allt kvar ;)
    Förstår det är mycket nu!
    Njut av dagen i morgon!

    SvaraRadera
  8. Fint ljus i dina foton ! Ja jag kastade ut julgranen idag för barren regnade
    formligen ner. Och jobbet tar sin tid nu.... Fullt ös på.....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Skönt att få bort julen, det blir så fräscht :)Jättefina grejer från greengate du har...
    Ha en bra onsdag, kram Jenny

    SvaraRadera
  10. Måste bara säga också att din "header" är jättefin!!!
    Ciao

    SvaraRadera
  11. God kväll!

    Det samma sägr vi här hemma!
    Nu har vi inget jul kvar och vårkänslorna är på väg!

    Ha en fin vecka!

    Kram

    Vilka fina bilder du visar!

    SvaraRadera
  12. Jag har också städat ut julen innan Knut hann anlända i år :O) Angående kommentaren om lillasyster så borde du också få se hennes senaste inköp. Hon har länge tjatat om en hatt, en sån där "gubb-hatt" som de har i bodarna nu, och vid vårt vasabesök i fredags köpte hon en för sina egna pengar... en svart hatt med glitterpaljetter på... Visst brukar du också använda hatt ;O)

    SvaraRadera
  13. Jag blev också glad av dina fina bilder, dom var en riktig gladinjektion!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  14. Vackert vårfräscht och alldeles underbara tändstickor!

    SvaraRadera
  15. Här åkte gran och allt ut under helgen som gick också, jul känns väldigt långt bort nu. Fast jag har tre favoritkulor som ligger kvar i ett tråg.... Härliga vårfärger du tagit fram, sånt piggar upp.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Samma här, julgranen åkte ut ovanligt fort i år och sällan brukar jag orka vänta på Knut :)
    Fina brasstickor du funnit!
    Hoppas du får en fortsatt angenäm vecka, trots mycket på agendan!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  17. Hej vännen det är ju helt ok att tröttna innan Knut..... Jag har också städat bort julen, vill ha vitt och ljust igen! Fina tändstickor jag har lyckan att ha lika, vann de faktiskt i en tävling hos Jenny på Kråkered tidigare i höstas. Må så gott och njut av vacker pianomusik! Kram Maria

    SvaraRadera
  18. jag tror nog knut förlåter dig, han har blivit så härdad av alla oss andra som redan tröttnat på och städat ut julen ;)
    kram

    SvaraRadera
  19. Mmmmmm, vilka färger. Känns nästan som att de smakar gott.
    Knut blev nog lite besviken på mig också i år för julen åkte ut med buller och bång väldigt tidigt.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. Även här hos oss åkte julen ut i början av veckan. men nu är det ganska rörigt här av andra orsaker.
    Blir väl nästa vecka som vi träffas på möte.
    Ha det bra!!

    SvaraRadera
  21. Idag har vi dansat ut julen på jobbet! Min egen jul har börjat smyga ut ända sen nyår men än finns några små myssaker kvar :) Med två tidiga morgnar på jobbet +möte har inte heller jag orkat med så mycket data i veckan! Men trivs bra gör jag!!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.