tisdag 12 april 2011

Skrivprojekt och vinst

Det känns som om jag är litet osynlig nu, men det har sin naturliga förklaring. På lilla fritiden håller jag på med ett intressant skrivprojekt, som min musiker och pedagog till son uppmuntrade mig till. Jag kan avslöja att det är bra mycket roligare än den magisteravhandling jag skrev i tiderna. :o) Tids nog när det är klart får du veta och kanske vill du göra en egen bok!
Jag vann ett hjärta hos Lissboden! Tack Maria! Hjärtan kan man aldrig få för många av eller hur? Mitt eget hjärta slog några extra lyckliga slag i kväll när vi träffades över en god middag med två av sönerna i staden. Härligt!
Som du ser på översta bilden har vi snö kvar ännu, men dess dagar är räknade! En intensiv vecka väntar så här innan påsk och förhoppningsvis ryms litet påskpyssel med på jobb och mellan möten och besök. Jag tittar in så fort jag hittar en lucka! Njut av dagen!

21 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten. Hjärtan får man aldrig för många av. Mysigt att få umgås med sina barn. Det är så härligt att vara med dem då de är vuxna.
    Vet du att nu blir jag så nyfiken på vad du skriver! Jag funderar över om det kan ha något med allt ditt pysslande att göra eller....?
    Kul ska det bli att få reda på vad det är.
    Snösmältningen har gått med en rasande fart här omkring för nu ser man inte så många snöhögar här i stan.
    Skönt med Påsklov snart.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Åh, det låter som ett spännande (och litet hemligt!) projekt. Jag blir riktigt nyfiken. Jag har varit inomhus i snart en vecka nu och har helt missat hur våren framskrider därute. Hoppas på revanch imorgon.

    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera
  3. Tänkte på dig idag när jag fick rostyget ,det kommer mera,Kram ,Nette

    SvaraRadera
  4. Vad spännande att se vad det blir av ditt skrivprojekt ! Du har ju en så flygande penna så man vet aldrig vad det blir för vackra ord !
    Du gör oss riktigt nyfikna..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  5. Grattis till vinsten :)))) <3

    SvaraRadera
  6. Grattis till vinsten och söta hjärtat!
    Skrivprojekt, så spännande, kanske blir det ngn form av biografi? Hm.. blev lätt nyfiken bara ;)
    Ha många fina skrivarstunder!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  7. I'm glad Spring is finally on the way for you Ann-Lis,
    Hugs ~ kerryanne

    SvaraRadera
  8. Grattis till fina vinsten!
    Ja, nu försvinner nog snön med fart, härligt.
    Härlig är också färgen på rosorna, riktigt din färg tycker jag :)

    Intressant med texter på gång!
    Må så gott!

    SvaraRadera
  9. Det enkla ofta som vackrast, så också ditt hjärta rent och okonstlat...

    Kan undras vad som är på gång... men tids nog får vi nog veta och tiden går fort...

    SvaraRadera
  10. Gratulerar till den fina vinsten. Själv brukar jag aldrig vinna något men nu har jag överraskande vunnit hela två gånger i utlottningarna... Rosorna är underbara!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  11. Kul med vinsten och grattis till den.
    Skrivprojekt, intressant, en ny krimmi kanske, en påskekrimmi till norrmännen, dom har ju det som tradition att läsa en krimmi i hytta på påsk.
    Skall bli spännande att höra vad det kan vara.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Vad trevligt med ett skrivprojekt. Det lät väldigt spännande. Hoppas det går bra.
    Ha de gott!
    Kram
    /Sara

    SvaraRadera
  13. Det sker spännande saker på Lyckoslanten! Vad har du nu på gång? Jag blir så nyfiken... ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  14. Låter spännande,kanske du skriver texten till en sång??? Vi har också mycket snö kvar, och ganska kallt ännu,men snart har vi nog värmen också här! Ha det bra!

    SvaraRadera
  15. grattis till hjärtat!
    va spännande med ditt skrivprojekt =)
    ha de bra!
    susanne

    SvaraRadera
  16. vi tycks vara flera som är nyfikna på ditt skrivprojekt... hoppas du snart blir klar så vi slipper grubbla ;)
    grattis till vinsten!
    kram

    SvaraRadera
  17. Va är det månne för intressant du håller på med...?
    Grattis till fin vinst!
    Kramar Monica

    SvaraRadera
  18. Åh, vad spännande med ett skrivprojekt! :) Vad nyfiken jag blir men jag får allt hålla mig till tåls till du är redo att berätta. Lycka till! :)

    Vi hade verkligen tur du och jag i veckan som fick så vackra hjärtan hemskickade till oss från rara Maria. Hjärtan som värmer gott! :)

    Jag hoppas att snön försvinner illa kvickt och att även ni får njuta av grönska och värme snart. Varför inte lagom till påsk? :)

    Sköt om dig Ann-Lis! :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  19. Det lät väldigt spännande med ditt skrivande. Och vilket fint hjärta du vunnit. Nej, såna kan man ha hur många som helst.
    Hoppas verkligen att snön försvunnit nu och att ni har en bra kväll.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  20. Grattis till det fina hjärtat, och jättevackra rosor. Till påsk har ni nog snöfritt, bara solen lyser går det fort. Ha så roligt på vårfesten nu.
    Skepp ohoj!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Låter som om du har spännande saker på gång!
    Grattis till vinsten. Hoppas nu att du hinner njuta av det vackra vädret vi hoppas på i helgen :)

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.