lördag 7 maj 2011

Flyg mig till månen!

Tyckte det var aningen dimmigt när jag steg upp idag, men nu tycks solen ha petat sig fram genom molnen! Veckan har prioriterat jobb och jag har haft ett ovälkommet möte med fröken Förkylning!
Bilden överst med "Generations" från Willow Tree får illustrera det faktum att vi firar Morsdag här i morgon. Jag gjorde ett inlägg om denna tidigare här!
Hur som haver kunde jag njuta av en fin vårkonsert, som svågern och svägerskan bjöd oss på i går kväll. Tack! Jag ställde inte till med någon snörvelscen heller! Konserten gick under namnet "Fly me to the moon"...
... och de cirka sjuttio männen samt en kvinnlig solist bjöd på en massa godingar. Konferencieren var ju så otroligt rolig också.
Fly me to the moon and let me play among the stars.
Let me see what spring is like on Jupiter and Mars.
In other words: Take my hand!
In other words: Darling kiss me! ;o)
Här blommar det för fullt, så kanske inte att undra på att man snörvlar, men det hindrar inte mig från att åka och hämta fler blomster alldeles strax! Ska återkomma med Morsdagen. Ha en skön lördag!

10 kommentarer:

  1. Konserten låter underbar, så många mansröster och vacker musik och vacker miljö!
    Du får kurera dig med massor av nåt, C vitamin kanske! Men vårförkylningar är liksom standard, nåt man ska igenom. Då är det bra att ha hösnuva som jag haft sen 1 år, för jag känner egentligen ingen skillnad.....jo, det gör jag allt.
    Ha en bra helg i alla fall.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Så underbart med så många män som ger hals ,måste ha varit en njutning för örat .Hoppas alla dina kroppsdelar mår bättre nu när solen kommit fram ,trevlig morsdag ,Nette

    SvaraRadera
  3. Så kul med vårkonsert! Hoppas att du kryar på dig och har en trevlig morsdag i morgon!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  4. Hallojsan vännen!!

    Ååå så det är morsdag ni firar imorgon :9..tänkte att du kanske hade födelsedag!!

    Så tråkigt det är med förkyölning..speciellt så här på våren!!

    Ha en riktigt fin lördagskväll nu!!

    Kramis sanne!!

    SvaraRadera
  5. Åh, den konserten måste ha varit fin! Jag älskar Sinatra. Fly Me To the Moon och Moon River är mina favoriter. Nu måste jag ju ta fram skivan och lyssna litet!

    Förkylning låter inge kul. Hoppas du kryar på dig fort så du kan njuta av morsdagen.

    Ha en skön kväll! Kram

    SvaraRadera
  6. Fint med vårkonsert och det var säkert en stunds njutning för örat!
    Hoppas du får en fin Mors dag! /Bea

    SvaraRadera
  7. Skicka iväg alla flunsa-förkylningar! Hoppas du ändå kan njuta av det ljuvliga vår vädret !
    Fin morsdag till dej !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  8. Willow Tree genarations var fin en sådan kan jag tänka mig.
    Förkylning så här på våren är inget vidare.
    Hoppas att du snart blir bra.
    Ha en bra Mors Dag.
    Kram Lillemor

    SvaraRadera
  9. Så underbar konsert det måste ha varit, manskörer är ju mäktiga!
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  10. Från en lärare till en annan! Jag tror att vi behöver vara kreativa och skapa, när skolans värld kan vara lite tuff ibland. tack för din fina blogg! Titta gärna in till mig! Kram Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.