torsdag 24 november 2011

De inramade tavlorna

En dag i veckan (om inga möten är inbokade) har jag möjlighet att komma hem en aning tidigare när det är en gnutta dagsljus. Idag visade den blåa himlen sig och jag njöt av att få litet ljusterapi i uterummet.
Min lilla tavelram från Miljögården har jag försett med ett motiv av den resterande och välsignade PiP-studiotapeten och mitt nya armband kommer från Hultquist.
På tal om tapet och tavla har herr Lyckoslanten dragit tre vinnare i min smygutlottning, nämligen kommentarer nummer 7, 22 och 25... alegni in office, Lilja's Corner och Fröken Elsa. Det får bli en överraskning vilken tavla som kommer till er :o)
Själv fick jag en försändelse på posten idag. Min kära vän i landet i väst hade skickat en tidning som jag inte har fått tag på här i landet, ännu.  När vi var i Stockholm vid den här tiden i fjol köpte jag Julefrid och jag gillar denna nostalgitripp, som även är informativ i undervisningssyfte.

9 kommentarer:

  1. så fina ramar ,o intressant tidning ser det ut att vara ,tur att du fick sola dig idag ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. så roligt, vännen! tusen, tusen tack i förväg!
    <3
    kram och ha en fin helg!

    SvaraRadera
  3. Man blir glad! Hälsa Herr Lyckoslanten! :)

    Vacker tavla och vackert armband. :)

    SvaraRadera
  4. Men, va roligt! Det är sällan jag har tur i utlottningar :) Roligt om jag får den "in person" också!

    Ett sånt vackert halsband.

    SvaraRadera
  5. Så vackra ramar och ditt halsband från Hultquist är jättefint. Jag skrev just om pilgrim i mitt senaste inlägg och de har faktiskt fortfarande en del romantiska smycken som är så fina men tyvärr ute nu.
    Vad härligt att du fått ett macroobjektiv, ett sådant vill jag också ha men jag får nöja med månadens inköp som blev en ny symaskin. Du vet med två lärarlöner i Sverige får man hushålla:))
    Jag önskar dig och din familj en fin första adventshelg!
    Kramar från Maria

    SvaraRadera
  6. Dagsljus är en bristvara just nu, men vi får finna oss i att det är så ett tag. Vackert armband du har och tidningen hittar du säkert inspiration i !

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in som hastigast och önskar dig en fin första advent!
    Nu kallar jobbet!
    Kram /Bea

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.