fredag 2 mars 2012

I väntan på Kristina från Duvemåla

Nu har jag suttit i uterummet en handfull timmar och förberett nästa arbetsvecka alltmedan vårsolen har hållit mig sällskap. De två sönerna for till sitt efter lunch och jag är überglad över deras underhållning och sällskap såväl ute som inne några dagar under sportlovet.
Den senaste veckan har jag mer än vanligt fascinerats över planeternas position och hur Venus, Jupiter och månen har befunnit sig nära i linje och jag har försökt mig på att fotografera detta (undervisar i ämnet). Sönerna var snara att haka på och uterummet har varit vårt rymdobservatorium. ;o)
Men nu packar jag väskan och i morgon bitti åker jag med tre väninnor till Helsingfors. Det blir hotellweekend och vi ska se Kristina från DuvemålaSvenska Teatern! Det där har vi planerat sedan i somras och vi bokade genast biljetterna gavs ut. Nu är det äntligen dags!

22 kommentarer:

  1. En trevlig teaterupplevelse och umgänge tillsammans med väninnorna önskar jag dig!

    SvaraRadera
  2. Önskar dig mycket nöje på teaterresan!
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  3. Ser framemot kritiken ,ros eller ris ,ha det så bra i huvudstaden ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hejsan ! Rymdforskning vad intressant... Men nu får du höra nog är svenskfinland litet.. Satte och körde hem från jobbet.. Så hörde jag ett program som två hurtiga killar berättade om sina intressanta projekt... I slutet nämndes namnen och som jag anade var det din ena tvilling son som blev interjuvad.. Pojkarna verkar verkligen att vara proffs inom sitt område...
    Så du är på väg ned till våra trakter... Hoppas ni kommer att gilla Kristina av Duvemåla.. Har vissa bekanta med i musikalen..
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var nog min äldre tvillingson du hörde och en av dem som lämnade hemmet idag! ;o)

      Radera
  5. Ha det så jättekul... hörde faktiskt ett reportage på svensk radio imorse om den i Helsingfors och tyckte att det lät rätt kul på blandad finska svenska :-)

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Åå, så roligt!! :O)
    Juntagänget åker ner i mitten av nästa månad!
    Jag har också haft en stjärn/rymdfantast i huset :O)
    HA SÅ KUL!!

    SvaraRadera
  7. Oj nu blir jag nästan lite avundsjuk :) Ha det så bra i Kristinas sällskap!

    SvaraRadera
  8. Det låter trevligt! Hoppas att det är en bra föreställning.
    Såg den "äldre" versionen med bla. Helene Sjöholm och Peter Jöback i Stockholm, tre gånger! Den var kanonbra! Hoppas att denna blir lika bra!

    Kram Anncathrine

    SvaraRadera
  9. Ååå så härligt vilken toppenhelg du har framför dig!!
    Önskar dg en riktig härlig helg nu med dina väninnor!!

    Varmkramen ifrån Sanne

    SvaraRadera
  10. Ljuvligt rosa porslin!!

    Hoppas ni får en riktigt trevlig resa - och det tror jag ju nog :)

    SvaraRadera
  11. Oj tack för informationen om vilka stjärnor (planeter) det är som tillsammans med månen lyst så starkt den senaste tiden ! Underbart med Kristina och nyrenoverade Svenska teatern, hoppas vi får en recension småningom ! Ha en riktigt trevlig teaterupplevelse, själv ska jag fara ut till villan och studera stjärnhimlen ! :)

    SvaraRadera
  12. Planeter och stjärnor är fascinerande. Härligt med en tjejhelg. Hoppas ni uppskattar Björn och Bennys musik. En fin avslutning på sportlovet.

    Kram

    SvaraRadera
  13. Det där med väninnor på hotellveekend det låter nog härligt, såna gånger brukar det bli mycket skratt. Dessutom att få se Kristina från Duvemåla är ju en stor höjdpunkt.
    Uterummet ja, det måste ju vara idealet att ha ett sådant nu när vårsolen skiner. Ha det så trevligt där i H:fors.

    SvaraRadera
  14. Ser fram emot att höra om Kristina, även om jag nog tror att den är fantastisk. Skall försöka komma iväg och se den på hösten. Ha ett fint veckoslut!
    Vackra bilder med vårkänsla :)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Du ska ha en riktigt trevlig storstadsweekend!
    Få se hur det blir med sängen...fortsätter fundera ;)
    ~marita~

    SvaraRadera
  16. åhh, vad jag gillar färgskalan i din första bild!
    jag förstår att sonbesök står högt upp på listan av trevliga saker. roligt att ni får njuta av sönernas sällskap så pass ofta fast de bor på annan ort!
    hoppas ni fick en trevlig teaterupplevelse i huvudstan.
    kram

    SvaraRadera
  17. Åh, nu blev jag avis, Kristina från Duvemåla på hyrenoverade Svenska teatern... Sitter på fel sida om Atlanten. Du får lov att recensera pjäsen sen. Ha det så roligt i huvudstaden!

    SvaraRadera
  18. Hoppas att Kristina var fin att se på! Ha en trevlig fortsatt helg innan jobbet börjar!

    Kram
    Sari från Puumuli

    SvaraRadera
  19. Nää vad häftigt! Har alltid varit intresserad av rymden och stjärnor, och så undervisar du i det, och måste veta en hel del :)!
    Hoppas teatern var bra, och resan en succe'!
    Skön helg!

    SvaraRadera
  20. Aha, så det är därför teleskopen har använts så flitigt på senaste tid i våra trakter ;O) Underbart med teaterhelg! Ser framemot att få höra mer om den!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  21. Härlig weekend du har haft i huvudstaden. Jag skulle gärna åka och se Kristina av Duvemåla. Men har inga biljetter bokade... och de är slutsålda.

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.