tisdag 3 juli 2012

Sommarrum



Nu är mitt nyaste sommarrum eller planteringshörna på gång. Väggen bakom det ena garaget/förrådet var så jättetråkig och jag fick Herr Lyckoslanten med på noterna att göra ett robust bord åt mig.


 De lutande fönstren kommer att användas till en vägg eller en pergola som ska förena detta "rum" med odlingslådorna.


Vi har rätt höga tallar bakom huset som tacksamt skuggar från och till och då är det här ett ställe där man kan vistas om man vill ha sol från morgon till kväll. Då pratar vi om soliga dagar och en sådan har vi idag, precis när jag ska på jobbmöte. :o)

 

Du kan inte alltid stanna i din egen hörna av skogen
och vänta på att andra ska komma till dig.
Du måste gå till dem ibland också.
  ~Nalle Puh

 

16 kommentarer:

  1. En underbar plats i solen !!
    Ha en strålande dag, den börjar ju bra :O)
    Jättefina buketter i förra inlägget !
    ♥ Kram

    SvaraRadera
  2. Så fint det blev med ett bord och fönstren kommer att bli jättefina som vägg där. Dina odlingslådor är också väldigt fina!

    Hoppas du hinner njuta i solen och inte behöver jobba hela dagen!

    Kram sabina

    SvaraRadera
  3. tycker det ser så fint ut med allt de målade röda. ni har en så fin gård.

    SvaraRadera
  4. så bra att din man har gjort ett så fint bord till dig ,dom gamla fönstren gör ju sitt också ,skulle kunna tänka mig något liknande men tyvärr är min hemma tid nästan ingenting på sommaren ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Vackert var ordet! Kan förstå att ni kan njuta och koppla av hemma, saknar nog en egen gård, men kanske får jag det nån gång. Nu får vi njuta av värmen, oj så skönt det är med sommar och sol.
    Hoppas du får en bra dag trots lite jobb!
    Nanne

    SvaraRadera
  6. Det ser så underbart härligt och vackert ut och nu är en så fin tid också. Projektet med fönstren ser jag ju framemot att få se, blir ytterligare något väldigt fint, det liksom vet jag redan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Så fint sommarrum ni gjort du och herr Lyckoslanten! Mina odlingslådor står tyvärr tomma i garaget ännu...,men det kommer alltid en ny sommar :)

    SvaraRadera
  8. Härligt sommarrum! Den röda färger är så fin!!
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  9. Härligt med falurött på odlingslådorna och bordet!

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  10. Helt underbart med det knallröda bordet ..där kommer du kunna plantera om och fixa fint med dina växter.
    Jobbar du nu i Juli?

    Ha det gott!! Kram kram Ifrån Sanne

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga projekt som pågår hemma hos er just nu! Fint blir det. Ska bli spännande att se hur det blir då det är helt klart. Underbara bilder som alltid Ann-Lis!

    Ta hand om dig vännen och njut av sommaren!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  12. Jätte snyggt blev det och verkligen sommaridyll över dina fina bilder!
    Soliga hälsningar, MALIN

    SvaraRadera
  13. Mycket som händer på Lyckoslanten :) Kram lillasyster.

    SvaraRadera
  14. Hej Ann-Lis!
    Så fint du har det bland dina planteringar. Det var jättesnyggt med faluröda pallkragar. Det vill jag också ha när jag sett dina.
    Jag önskar dig en fortsatt fin sommar!
    Soliga kramar från Maria

    SvaraRadera
  15. Så fint att du målat odlingslådorna röda, och
    det röda bordet, blev så sommarfint. Och glas-
    verandan sticker ut som ett smycke på huset.
    Du bor underbart vackert.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Nalle Puh är den klokaste av björnar.
    Vilket vackert rum du fick där! Och inspiration fick jag :) Vi ska också ha stenar runt huset, och en odlingsbänk bakom garaget. Och så har jag faktiskt tagit hem några gamla fönster som jag tänkt hänga ovanför just odlingsbordet!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.