måndag 29 oktober 2012

En del av helheten


Det här med att ge en efterfrågad helhetsbild är inte alltid lätt. Kanske är det fel på objektivet eller utrymmet eller så vill man hålla en del för sig själv. Tids nog! Ännu har den rätta taklampan inte hittats. Vad sägs om tomma vita ramar över någon ros eller bokstav där på rosiga väggen?


Hur intressanta är skåpväggar att fotografera? Men gillar dem gör jag!


Det kom två mycket inspirerande böcker hem till mig och jag har fotograferat en sida ur vardera! Den ena boken (bilden till vänster) vågar jag nästan inte skriva namnet på eftersom den heter Jul med glitter, godis och grönt och jag vill hålla tillbaka julen länge ännu! Den andra Tildas Vintereventyr har jag väntat på hur länge som helst och jag föll genast för - identifierar mig med - denna sida (bilden till höger). Undrar varför? Tihi!



Don't forget - no one else sees the world the way you do,
so no one else can tell the stories that you have to tell.
~ Charles de Lint

12 kommentarer:

  1. Tildaboken är också på väg hem till mig .Ojoj din vackra tapet satt och funderade om jag ska byta ut min i sovrummet ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. tack så mycket för boktipsen. båda böckerna vill jag gärna ha! fast jag sällan syr är det roligt att bläddra bland allt fint andra gjort ;)

    SvaraRadera
  3. SÅ kul att det kommer en ny Tildabok eller är det ett häfte? Jag får ta och kolla upp det.
    Kommer nog att passa bra med en fin ram på väggen.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jo visst, jag förstår varför du identifierar dig. Hon har en ros i håret. Visst var det du som älskade rosmotiv? Vackert, vackert.

    SvaraRadera
  5. Länge sen jag gjort något Tildapyssel, men en bok är alltid trevlig och inspirerande att bläddra i. Julen får man lov att börja med lite i förskott i fall man vill hinna med diverse pyssel ;0)

    SvaraRadera
  6. Vilken vacker fondvägg! Känns så du..lite Tilda färger så att säga!
    Vita tomma ramar låter som en toppenidé..kommer bli jättefint!

    kram kram Sanne

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Helhetsbilder och exponering av allt man har, ja, det är smak-sak, och visst är det trevligt att lämna lite grann för fantasin också.
    Men du har en mycket god smak och inreder väldigt stilfullt med söta små detaljer.
    Kram /Bea

    SvaraRadera
  8. Gillar Tildan i kaffekoppen ! Tack för dina boktips dom brukar vara perfekta... Tildan hade jag just lagt beställning på... Ditt sovrum är så ljuvligt !
    Men nog har jag julen i tankarna. Min gamla lärarinna sa alltid att man skall börja med julförberedelserna i skolan vid svenska dagen för att hinna... Hon hade nog rätt !
    Ha det gott !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  9. Vilket underbart romantiskt sovrum! Och garderobsväggen ser jättefin ut.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  10. Oj, oj, jag kan förstå att du trivs i det rummet! Den där ramidén tycker jag är lysande, men kanske en ram i en litet avvikande färg så den skiljer ur?
    Den där julboken, kan du berätta litet mer om den? Eller visa fler bilder?
    Kram

    SvaraRadera
  11. Ert sovrum ser så mysigt ut med den fina tapeten.
    Och det blir aldrig för mycket av skåpar.

    Förresten...trevligt att ses i folkvimlet:)

    SvaraRadera
  12. Å vad hon är söt som sitter där i den stora kaffekoppen! Fina böcker har du fått, och sovrummet! Ett riktigt Lyckoslant-sovrum, fint sådant! Ramiden låter toppen, jag är inne på samma tanke som Ingela att en annan färg... Jag ser framför mig den gröna färgen som finns i tapeten. Skulle sitta fint ihop med rosa.

    Kram Sabina

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.