lördag 2 mars 2013

Blommigt på köksbordet


Det fallit snö i flockar, ty än ej slog den stund, som fram små blomster lockar... Så kan man läsa i en dikt om mars och ännu får vi vänta en god stund innan blomstren kommer där ute. Inne på köksbordet blommar det för fullt i vas och på en ny duk (och förkläde) vid namn Rosalie.


Jag testade en variant på snurreband eller japanska snoddar - kumihimo, som jag inte har prövat tidigare. Jag brukar visa eleverna hur man gör snurreband med tolv trådar delade på tre färger och med en sten som tyngd. Det här var en enklare variant och du kan se beskrivningen på hur man gör här.


På tal om blommigt ligger boken Dekorera vackert där på köksbordet. En bok där man lär sig skapa blomsteralster som sätter guldkant på vardagen under årets alla säsonger. Det sägs att det enda som behövs är en dos skaparglädje och ett förkläde. ;o)


Jag sydde mig en blommig börs enligt modell och material som följer med senaste numret av Mollie Makes. Förvaring i väska och plånbok av blommigt vaxduk har jag visat tidigare här.


Det får räcka som hälsning från blommiga köksbordet denna lördagsförmiddag.
Sportlovets sista dagar kommer att tillbringas på isarna och med släkten.
Ha det bra så länge!


9 kommentarer:

  1. Hej! Det var en skön morgon hälsning med alla dessa blommor, mycket fint! Söt börs du har gjort! Önskar dig en mysig helg!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  2. Vackert, vackert. Verkligen så man piggnar till att få se en sån vacker inledning på besöksrundan i andras bloggar.

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga blommor och borduk, gör att man längtar ännu mer efter våren, men snart är den här med takdropp och allt!
    Kanske du är på kommande mot mitt håll igen om du skall träffa släkten?

    Skön helg till dig!

    SvaraRadera
  4. Tänk vad glad man kan bli av lite blommigt mönster. :)

    SvaraRadera
  5. Ja så mycket vackert du visar... Det var någonting som jag såg i en affär som var vacker romantiskt blommigt och då tänkte jag med det samma på dej :)..
    Här hemma är det en dotter som fixar mat och sonen planerar kök, så ser vran lördag ut ..
    Ha det bra !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  6. Åhhhh du pyssliga kvinna :-))))
    Vackert och inspirerande som vanligt.
    Ha en fortsatt bra helg..... här blir det alldeles strax Melo .

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  7. Måste visa länken till bandet åt dottern, skulle nämligen behöva ett bokmärke själv ;)

    Trevlig söndag och avslutning på sportlovet! Själv har jag ledigt tills onsdag morgon :)

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är, din börs är verkligen fin! Ha en bra vecka kram från Maria

    SvaraRadera
  9. Blommigt minner om den vackra tid vi har framför oss... Underbart fin blev din blommiga börs!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.