fredag 7 juni 2013

Så småningom


Den första "sommarlovs"veckan gick ju väldigt fort. Jag tycker det känns bra att ha fått förbereda en hel del inför ett nytt läsår och kan se litet semester i ögonvrån. Jag tycker ju att det är skillnad på sommarlov och semester. Det där visar sig så småningom.



Det går fort i år med blomningen. Syrenen hade bråttom och lupinerna vid dammen och vägkanten är på gång. Och det där ogräset! Snöbollsbuskarna är så vackra nu. Jag är glad att herr Lyckoslanten inte klippte ner dem i år. Jag gick runt och fotade i går och fick spontant besök av svägerskan och hennes väninna. Jag gillar spontana besök!


Så gillar jag skeden jag fick av sexorna. Jag har invigt den när jag åt god kesoblandning och kommer att använda den flitigt. Tack! Jag uppskattar blommorna och allt annat trevligt jag fått ta del av. Och tack till er för alla kommentarer! Jag är ingen flitig bloggare nu och skulle jag bli borta en stund kan du följa mig på Instagram. Se också länk i högerspalten. Nu väntar jag att vår förstfödde, vår hustomte ska dyka upp. Han lär ju också ha sommarlov :o) Hörs så småningom!

11 kommentarer:

  1. Lika fina snöbollar som jag har du tänk att dom finns redan ,få se vem som får bästa semesterveckan av oss två ,trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  2. tänk så roligt att ha vänner som kommer på besök när man minst anar.
    så härligt vacker busken är. en sån skulle man allt vela ha!
    Du ska ha en riktigt fin sommar.
    ~M~

    SvaraRadera
  3. Tack, du är snäll du A-L ;O)
    Tur att snöbollarna sitter på din buske och inte ramlar från himlen ...
    Den är fin ... vill ha !!
    Fin present också från klassen!
    Skön helg!

    SvaraRadera
  4. Vilken snöbollsbuske, otroligt vacker.
    Fin sked och ett vackert minne.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  5. Haha det kunde jag väl tro att du shoppat på gubbdagiset du med :-)))
    Härlig trädgård ni har , snöbollsbusken är ju ljuvlig !
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig buske! Den som ändå hade en sådan på sin gård. Vi har planterat olika buskar för ett år sedan, så det är ju inte mycket att hurra för ännu på några år. Men de tar väl sig förhoppningsvis :-)

    SvaraRadera
  7. Det var en präktig snöbollsbuske! Explosionen är total i trädgården även här, misstänker att just inget blommar efter midsommaren med den här farten ;O)

    Kram Gugi

    SvaraRadera
  8. En snöbollsbuske står högst på min "vill-ha"-lista, din är ju så vacker!
    Ha ett fint veckoslut och semester!

    SvaraRadera
  9. Så fin present, den skeden kommer
    du bli glad varje gång du använder.
    Otroligt vacker snöbollsbuske.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  10. Den är verkligen vacker din snöbollsbuske. Jag ska försöka få en planterad i år, men det lär ju ta ett tag innan den är sådär praktfull.

    Äsch förresten, att jag missade just ert Klimatbesök på museet. Jag som har visat utställningen för ett 50-tal grupper i vår!

    Hoppas du har många sköna försommarstunder!

    SvaraRadera
  11. Vilken vacker buske, har jag faktiskt inte sett förut! Så fin och personlig sked du fick, mysigt! Må så gott så se vi på Instagram kram Maria

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.