onsdag 27 november 2013

Kusudama blommor

 


Den första novemberdagen gjorde jag ett inlägg som jag bl.a. illustrerade med Kusudama blommor. Det är några år sedan jag såg vikningar av Kusudamabollar. I går började jag vika blommorna och det kunde jag gärna fortsätta med om det inte fanns annat att göra ;o)




Novemberdagarna håller på att ta slut och jag kan knappt fatta att det är så. Tror bestämt att jag tog de sista tårna ur "sommarhösten" idag när det var glashalt ute. Men nu är det julfestprogram på agendan och det sys mössöron och det övas koreografi, texter och melodier när allt det andra är gjort.




Jag önskar att det skulle finnas mycket mer tid för pyssel. Det finns otaliga beskrivningar på hur man viker Kusudamablommor. Här är en av dem. Pappersgranar är väldigt populära att vika nu bland bloggare och instagrammare och jag är inget undantag. Jag gjorde några tidigare i veckan enligt beskrivning som visas här.




I eftermiddag har jag varit hos frissan och därifrån fick jag med mig kvistar från lärkträd och en hel del annat naturmaterial.  Väldigt intressanta och vackra pysselmaterial! 
Kom ihåg att vara snäll mot dig själv!

6 kommentarer:

  1. Så många vackra saker du gjort ,såg dom där pappersgranarna för någon månad sedan men ännu har ingen bok fått sätta livet till ,snyggt ,Nette

    SvaraRadera
  2. Jätte fina pyssel du hållit på med. Jag önskar också att man skulle ha mera tid att sätta sej ner och experimentera med lite olika saker.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Ja men så intressant att du också gjort granar :) De där blommorna gjorde jag också för ett par år sen. Roligt med pyssel när man hinner sitta ner en stund!

    SvaraRadera
  4. Så vackra de är, och färgen är så fin! Ser svårt ut, tror inte jag skulle ha nerver till sånt, har tyvärr aldrig varit någon pysselmänniska, men nog ritat och målat!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Tack för påminnelsen, jag ska försöka! <3
    Om 2-3 veckor, då allt lugnat ner sig lite, ska jag minsann vika en sån blomma. Och virka de där snöflingorna du tipsade om tidigare :)
    Lycka till med julfestprogrammet!

    SvaraRadera
  6. så otroligt söta.
    Ha en fin adventshelg!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.