fredag 20 december 2013

När dagarna är som kortast



 Precis som alla tidigare år i december har jag även nu plockat fram Willow Tree-krubban. Du som troget tittar in vet att jag gillar  Willow Tree-figurer för deras enkelhet och behagliga färgsättning.




 Nu när dagarna är som kortast är det extra värdefullt när ljuset söker sig in en stund. Det är bara att se fram emot ljusare tider när vi kommer till nästa vecka. Lugn och ro är en fin gåva att få nu när jullovet kommer emot. Kvällen och svågern bjuder på julkonsert.


Skärmdump från Jul med Ernst, tv4.se

Man kanske borde tälja på en pinne
då och då för att må lite bättre.
~Ernst Kirchsteiger

3 kommentarer:

  1. Du är förlåten :-))) Tänk när jag såg dina bilder kom jag också att tänka på Ernst och att de
    påminde lite om de han täljde. Så fina , har aldrig hört talas om detta märke men har för mig att du visat dem tidigare . Kanske de är finska och inte säljs i Sverige ? Måste googla inte för att jag behöver men det kan väl vara nåt att önska sig till en annan jul .
    Ha en trevlig helg och hoppas det råder lite ledighet nu även för "fröken ".
    Kram Bittan

    SvaraRadera
  2. TUR att solen tittar fram ibland ...
    Då känns dagarna längre!
    Ha en fin kväll!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  3. härligt ljus du fick i bilderna ,fin krubba ,kram nette

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.