lördag 22 februari 2014

Sportlovsweekend



Så kom sportlovet som har varit efterlängtat för så många. Här hos mig kommer det inte att ske några större utsvävningar. Längre resor brukar inte höra till denna tid på året när mannen jobbar extremt mycket. Jag kommer att röra mig en del utanför hemmet, men inte mer än vad dagsformen känner för. Motion och vila kryddat med det som gör livet meningsfullt och vackert.




Jag berättade tidigare om att jag vill göra en make over i det som kallas vardagsrum. Vårt allrum tjänar i praktiken som ett sådant. Nu ska vi göra oss av med Chippendale möblemanget och möblera vardagsrummet så att det blir funktionellt och trivsamt.

I kväll hoppas jag vi får en trevlig kväll med svåger och svägerska när Gubbrockarna ger konsert med 60-talsmusik på stadsteatern. Ha en fin helg!

Om du alltid säger "vi får se"
händer det aldrig någonsin någonting.
~Nalle Puh

9 kommentarer:

  1. Önskar dej ett skönt sportlov... Här har långa härliga promenader hört till sportlovs programmet... Idag spöregnar här och dagen är vikt åt ungdomarnas bygge...
    Skall bli spännande att se vad du hittar på i allrummet !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag uttryckte mig litet luddigt där, men detta är vardagsrum och allrummet är ett annat rum. :o)

      Radera
  2. Skönt att inte ha alltför mycket inplanerat. Stiligt möblemang, men det blir säkert fint efter er make over också!

    SvaraRadera
  3. Tänk att vi kommit i den åldern att vi vill ha det funktionellt ,jag hade det på förslag här om dagen men det föll inte riktigt i god jord ,härliga blommor .Nu har vi varit och tagit emot solen ut på Bredskäret ,kändes underligt att titta på ljuset efter alla mörka veckor .-ha en fin kväll ,Nette

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vilken vacker bukett!
    Så skönt att du tar dagen som den kommer när du har ledigt. Det finns alltid något att pyssla med som man inte hinner med annars.
    Ha en skön vecka!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Fantastiska bilder Ann-Lis! Njut av ditt sköna sportlov och ha det riktigt gott. Här återvänder vardagen imorgon och det är inte så dumt det heller. Vi har haft en härlig sportlovsvecka och med strålande solsken och tvåsiffrigt på termometern kan man ju inte annat än le. Våren är här!

    Sköt om dig!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Så vackra bilder önskar dig ett riktigt skönt lov! Kram från vännen Maria

    SvaraRadera
  7. Spännande med en make-over av rummet. Jag är nyfiken på hurdana möbler det blir, fast det blir säkert snyggt och mysigt oavsett vad du väljer!

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.