söndag 22 mars 2015

Inspirerande helg



 Snöflingor har dalat här, men vad gör väl det när vårdagjämningen har passerat och ljuset besegrar mörkret en aning varje dag. Dukade litet extra fint idag med pompomservetter, ett av de pyssel jag gjorde med trevliga damer i helgen, assisterad av min väninna. Jag hade fått i uppgift att dela med mig av något vackert pyssel inför påsk, sådant jag har visat tidigare i bloggen. Vi gjorde förstås de berömda gipsäggen och hann även med litet origami. 




 Idag har jag bekantat mig med boken Flow för pappersälskare. Trehundra sidor av pappersfröjd och pysselinspiration! Det var ett tag sedan jag köpte den där boken men idag fanns den (och flowmagasinet) plötsligt framför mig i arbetsrummet när jag skulle tolka ordet "flow" i fotoutmaningen på Instagram




 Dags att säga tack och farväl till denna inspirerande helg! 

4 kommentarer:

  1. Ljuvliga pompoms… Visst är det härligt då ljuset kommer tillbaka, fast här är det blåsigt idag och nu dalar någon flinga ned… Du skrev om solförmörkelsen och visst var det en upplevelse. Vi hade många glada och vau-miner på skolan då de genom special glas fått se solmörmörkelsen.
    Önskar dej en fin kommande vecka!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  2. Det låter som en sån där riktigt mysig helg med pyssel och kreativitet! Pompomen ser jättefin ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Så härligt att ha en inspirationshelg, precis vad man behöver i mitten av mars med snöflingor i luften. Ha en fin vecka!

    SvaraRadera
  4. Pompomservetter hade vi på vårt bröllop en gång i tiden. Det var lite pyssel innan vi hade alla klara 😊

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.