onsdag 25 mars 2015

Virkade ägg



 Det händer att jag får frågor om jag kan lägga ut tips om pyssel. Jag vet att jag inte har varit så flitig att göra så på senare tid även om slöjdämnet till en femtedel ingår i mitt jobb som lärare. Eller kanske det är just därför jag får mitt lystmäte via jobbet och inte alltid känner för pyssel på fritiden. 




 Nu fick jag en idé om att virka påskägg när vi har pysslat med gipsägg och jag har laddat upp inför att dekorera ägg med decoupage. Ägg på hjärnan! Jag virkade några äggmodeller som jag kan använda som inspiration när eleverna ska lära sig rundvirkning. Här finns en beskrivning som jag utgick ifrån!




7 kommentarer:

  1. Vackert virkat! Det är ägg i alla former som gäller just nu :)

    SvaraRadera
  2. Glad blir jag av dina ägg ♥
    T.o.m. goda ser de ut att vara ...
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Bra pysseltips. Jag hade ungefär samma tankar att virka runt ägg men det har stannat i huvudet. Ha det gott.

    SvaraRadera
  4. Men så roligt att du blev inspirerad av mina ägg! Och jag måste säga att jag blev inspirerad av dina, de ser helläckra ut...måste nog göra några nya jag med :)
    // Maria

    SvaraRadera
  5. Så fina ägg!
    Nu blev jag sugen på att försöka mig på att virka några liknande...........
    Ska försöka.............

    Kramar från Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.