onsdag 23 september 2015

Höstdagjämning



 Hej sa Hösten, hej sa Hösten, nu är jag tillbaks igen! 

  Höstdagjämningen är här och knappt hundra dagar kvar på året och jag som nyligen skrev ett inlägg om att ha hundra sommardagar kvar. Hur som haver blåste det väldigt kallt när jag planterade höstblommor vid glasverandan när jag kom hem från jobb idag. 




 Det stadiga staketet blev klart senaste helg. Det finns många projekt att ta itu med i trädgården - blott att tiden finns - vilket den personliga och upplevda tiden (som man vill ha gott om) inte gör. 




 Jag har en tjock läslunta som jag ska ägna kvällen åt. Det är ofta så att bakom det som inte syns krävs mycket tid. Även om jag är rätt bra på att fånga stunden önskar jag bli bättre på uppnå mer på kortare tid. Min svågers systerdotter som jag citerat nedan och som gästade Vardagspuls här i veckan tycks vara bra på det.

Jag tror att vi alla försöker göra så litet som möjligt för att uppnå så mycket som möjligt. 
~Maria Strømme

4 kommentarer:

  1. Vilket fantastiskt staket, det finaste jag
    sett på länge. Och så bra det passade till huset.
    Saknar tummen upp på IG nu, den skulle ha
    passat här.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Så fint staket ni fixat! Ja den där tiden vill aldrig riktigt räcka till, men vi får göra så gott vi kan och prioritera.

    SvaraRadera
  3. Jag har följt din fina blog sen 2010. Ren dina underbara foton gör mig glad och piggar upp, när jag är nere. Och dina positiva texter lär mig att se allt det fantastiska, som naturen och livet erbjuder. Tack, för att Du orkar glädja oss med din blog!

    Kram. Ria

    SvaraRadera
  4. Hade jag en så fin hörna att sitta i med emmastolen och bänken då hade jag nog blivit sittande där hur länge som helst, så fint!
    Bra sagt! Det är nog precis så det är!
    Agneta kram

    SvaraRadera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.