söndag 6 september 2015

Kraften i att dela med sig



 I veckan fick jag ett brev om min fadderflickas framgångar i skolan och vart mina månatliga bidrag går. Det känns bra, samtidigt som man känner sig otillräcklig när miljontals människor är på flykt. Då får man som alltid tänka att ingen kan inte göra allt, men alla kan göra något för att hjälpa våra medmänniskor. 




 Det där med att dela med sig i bloggen har jag ofta funderat över. När någon läsare kommer fram till mig och säger att det betyder något för dem får jag kraft att fortsätta. Tänker som så att jag inte finns här på jorden för min egen skull. 




 Jag fick ett dygn mellan fredag och lördag i stan med förberedelser och promenader. Lördagskvällen avslutades med middag vid solnedgången vid min brygga. Nu har jag accepterat att hösten är här. Idag har jag en riktigt skön hemmadag då jag mest gör ingenting annat än vilar. 





8 kommentarer:

  1. Ja nu är det höst, sommaren är över för
    den här gången. Jättefint inlägg och dina
    bilder är som alltid jättevackra.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  2. Jättefin kväll vi hade igår varmt och skönt, fina bilder ,kram Nette

    SvaraRadera
  3. Ja visst har man funderingar runt det att hjälpa andra… Nog är det väl bara att finna sej i att det är höst. Visst finns det massor med mysigt i det också .
    Ha det bra!
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lugnt, skönt och mysigt med höst! ♥︎

      Radera
  4. Du borde ge ut en bok om din fina blogg! Jag njuter av dina vackra naturfoton o allt annat också förstås. Ha en fin arbetsvecka!��

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, men tror nog det räcker gott att jag gör bloggböcker åt familjen. ;o)

      Radera

Tack för att du lämnar en snäll kommentar! ♥ Ha en bra dag!

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.